czwartek, 17 listopada 2011

Go Bag

Go Bag

Tym razem stworzyłem coś bardziej na EDC, według własnych potrzeb, a ponieważ nie miałem pomysłu na bardziej autorska nazwę to Go Bag pozostanie takim bezimiennym Go Bagiem :)

Zasadniczo to trochę inspirowałem się Go Bagami MOAB, ale ostatecznie i tak musiałem pójść na kompromis pomiędzy swoimi wymaganiami i pomysłami, a tym co mogłem/umiałem stworzyć.

Generalnie chodziło mi o plecak na jedno ramię (możliwość przesunięcia na przód bez zdejmowania), rozmiar ok 8 litrów (komora główna) przy zachowaniu możliwości włożenia dokumentów w formacie A4 oraz jak zwykle możliwość rozbudowy (PALS). Dodatkowo chciałem mieć przejrzysty organizer dostępny w osobnej kieszeni. Później doszedł pomysł na umożliwienie dopięcia wewnątrz osobnego wkładu na hydrację (tak ok 1 litra) oraz dostępna z zewnątrz kieszeń na okulary przeciwsłoneczne.
Równolegle z pomysłami powstawał projekt. W końcu wziąłem się za robotę i po jakimś czasie miałem już gotowy Go Bag.

Materiały: strona zewnętrzna jakaś kodura, wewnątrz tkanina poliestrowa w panterę pustynną (jest lżejsza od kodury i w miarę jasna (lepiej widać co jest wewnątrz) taśmy i lamówka polipropylen, plastiki (klamry itp) poliamid typu 6 :)

Jak każdy prototyp/wyrób jednokrotny ma swoje wady - szekla jest chyba jednak za szeroka i trochę za bardzo wchodzi na szyję, ale jakoś daje radę - nie jest to wynalazek na długie wyprawy tylko do poruszania się po mieście: pozwala łatwo ogarnąć posiadane graty i bardzo dobrze daje sobie radę w środkach transportu (samochód, komunikacja publiczna itp).

Poniżej jak zwykle fotki.













7 komentarzy:

  1. Ten projekt najbardziej mi się podoba :)
    Gratulacje

    OdpowiedzUsuń
  2. A masz jakieś szablony do tego? Jeśli mógłbyś udostępnić. Bo to jest tak ładne że aż sam bym chciał sobie coś takiego uszyć.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szablonów / wykrojów nie mam - z założenia ich nie robię: szyję na ogół pojedyncze sztuki, głownie dla siebie czasem dla znajomych / rodziny, więc w takiej sytuacji szkoda czasu na zabawy z robieniem Wykroju (którego pewnie ponownie bym nie wykorzystał, a swoja obecnością zawalałby miejsce w domu). Jeśli się przyjrzysz zauważysz, że wszystkie moje "cargo", plecaki itp to "pudełkowce" czyli prostopadłościany - tak, żeby było prościej kroić materiał - po prostu odrysowuję na tkaninie elementy tzw "siatki" prostopadłościanu. Ten GoBag to nic innego jak "sklejone" ze sobą ( - jedna ze ścian jest wspólna) dwa duże "cargo" (z dodatkowymi kieszeniami w środku - organizer jest uszyty osobno i doszyty jako kieszeń wewnętrzna przy zszywaniu całości).

      Usuń
  3. Ok dzięki za podpowiedzi, a szablonów itp szukam dlatego żeby uszyć odpowiednio i żeby nie wyszedł mi z tego "worek".

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobra, wiem że Cię dręczę :) ale mogę skopiować Twój projekt na własny użytek? :) I można jakieś przybliżone wymiary tego Go Baga? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na własny użytek możesz :)
      Wymiary to: wysokość 31 cm, szerokość 22 cm, głębokość 12 + 6 cm.
      Powodzenia!

      Usuń